Call for Proposals – African Evaluation Journal – Special Edition – Social Impact Measurement

The African Evaluation Journal (AEJ), the peer-reviewed journal affiliated with the African Evaluation Association (AfrEA), is calling authors to submit articles for its special 2018 “Social Impact Measurement in Africa” edition.

The social impact measurement theme is particularly relevant and timely given the demonstrated need for better assessing the financial and social return of impact investment, market-based solutions to poverty, and innovative finance initiatives including social enterprises, both within and outside of the African continent.  Furthermore, as this is a relatively new industry, any improvements in social impact measurement performance is likely to foster learning among investors and, as a result of that, to benefit the society as a whole.

Interested authors are requested to submit abstracts not exceeding 500 words in length by January 19, 2018. The abstract should outline the scope and focus of the paper, the sources of the information and evidence used, as well as the corresponding key findings and conclusions.  The abstract should reflect the relevance of the paper to the theme. All abstract submissions will go through a rigorous selection process. Please submit abstract toalynaw@genesis-analytics.com

More details in the attached Call for Proposals.

La Revue Africaine de l’Evaluation (AEJ), la revue à comité de lecture affiliée avec l’Association Africaine de l’Evaluation (AfrEA), lance un appel à articles pour son édition spéciale de 2018 consacrée à l’Evaluation de l’Impact Social en Afrique.

Le thème choisi pour cette édition spéciale est particulièrement important et pertinent compte tenu du besoin croissant pour mieux évaluer les résultats sociaux et économiques des investissements d’impact, des solutions à la pauvreté fondées sur le marché, ainsi que d’autre initiatives de financement innovantes, tant au sein qu’en dehors du continent africain. Par ailleurs, comme il s’agit d’un domaine relativement nouveau, toute amélioration en matière d’évaluation de la performance de l’impact social est censée favoriser l’apprentissage chez les investisseurs et, par conséquent, bénéficier la société dans son ensemble.

Les auteurs intéressés sont priés de soumettre des résumés qui ne dépassent pas 500 mots d’ici le 19 janvier 2018. Tout résumé doit indiquer la portée et l’objectif du document, les sources des informations et de l’évidence utilisées, ainsi que les constats principaux et les conclusions correspondantes. Tout résumé devrait refléter la pertinence du sujet choisi par rapport au thème de l’édition spéciale. Envoyez votre résumé à alynaw@genesis-analytics.com et mitarsi@hotmail.com.

Plus de détails dans l’appel à propositions ci-joint.

No Comments Yet.